5/04/2008

Kısa Tiyatro Oyunu*

*Dramatik yazarlık kursu Gökhan Aktemur hocanın ödevi
Konu: Tiyatro oyunu
Tema: Her an her şey olabilir
Kişiler: Herkes

(Sokak lambasının altında güle oynaya şarkı söyleyerek evine giden mahallenin en güzel kızı olan Serpilin önünü karanlık ara sokaktan çıkan bir erkek keser.)

SERPİL(İrkilir, titrek sesiyle)- Sende kimsin? Beni mi takip ediyorsun?

(Erkek sokak lambasının altına gelince yüzü aydınlanır. Serpil erkeği tanır.)

SERPİL(Rahatlar)- Özdemir abi sen ha! Birden karanlıktan önüme çıkınca çok korktum ya! (Ağzındaki çikleti şişirir ve patlatır).Aha bu balonun patlaması gibi ödümü patlattın be!

ÖZDEMİR- Kız bu saatte ne işin var dışarılarda senin? Ağzında çiklet, dans ede ede, entarini o yana bu yana sallayarak bir mahalle orospusunu andırıyorsun akşam akşam bana. Ayıptır ayıp. Bizim mahalle kaldırmaz böyle şeyleri bilmez misin?

SERPİL-Özdemir abi sen deme ya! Karın seni o gece bekçisiyle aldattı ve kaçtı gitti evden. Bütün mahalle konuşuyor bunu. Geçmişsin karşıma bana namus dersi veriyorsun be! Sen mahallenin namusuyla uğraşacağına karına sahip çıksaydın. Asıl sana ayıp. Yazık yazık.

(Ağzındaki çikleti şişirir ve Özdemir’in yüzüne doğru patlatır.)

ÖZDEMİR-Senden namus dersimi alacağım. Git işine be! Orospu.

SERPİL(Avazı çıktığı kadar bağırır)-Yetişin komşular!Yetişin!Sapık var!

(Özdemir eliyle Serpilin ağzını kapatır. Serpil Özdemir’in elini ısırır.)

ÖZDEMİR-Ahh!! Orospu ısırdı elimi ya.Azgın kaltak.

(Özdemir ara sokaktan karanlığa karışır Serpilin yanına etraftan komşular gelmiştir. Sokak bir anda kalabalıktan ana baba günü olur)

SERPİL-Canımı zor kurtardım komşu ya! Sapık az daha şuracıkta canıma kıyacaktı.(Çikletin balonunu patlatır)

ASİYE-Kız Serpil kimdi sana saldıran. Görebildin mi?

SERPİL-Asiye abla valla ne yalan söyleyeyim tam çıkaramadım ya. Sokak lambası da çok iyi aydınlatmıyor sokağı. Yüzünü tam seçemedim ama Seyfi abiye çok benziyordu valla.

SAFİYE(Bağırır)- Kız sen ne diyorsun be? Ağzından çıkanı kulağın duyuyor mu senin? Benim kocam niye saldırsın sana ya! Ağzını yırtarım senin küçük fahişe.

SERPİL-Safiye abla valla karanlıktan tam çıkartamadım. Ona benzettim sadece vallahi. Kızma abla ya.
(Yine patlatır sakızın balonunu Serpil. Safiyenin saçlarından tuttuğu gibi yere yatırır, boğuşurlar. Diğer kadınlarda karışır kavgaya Uzun çalan düdük sesi duyulur. Bekçi gelir)

SIDDIK: Yahu nedir sizden çektiğim benim be! Bir gecede rahat durun ya. Serpil, Asiye, Safiye çekilin hele şöyle ayrılın bakayım. Delireceğim yahu sizin bu kavgalarınızı ayırmaktan. Bıktım. Mahalle değil, yüksek kaldırım sanki. Estağfurullah. Tövbe tövbe. Dağılın ulan. Delirtmeyin beni be.

SERPİL- İnanmazsın tabi kocanı sen basmadın mı Asiye ablayla. Söylesene yalan mı? Sende az fingirdeşmedin Sabahattin abiyle dükkanında. Açtırmayın ağzımı benim. Ablamsınız diye alttan aldım hep ama artık yeter ya!

ASİYE(Safiye’ye doğru yönelir. Saldıracakken Bekçi Sıdık aralarına girer)- Kız Safiye kaç zamandır şüpheleniyordum senden. Tabi ya, çok sık girip çıkıyordun dükkana sen. Anlaşıldı. Ben senin saçlarını yolmaz mıyım kartlaşmış karı seni. Senin turşunu kurar benim Sabahattin’im be.

(Seyircilerin arasından bir erkek ayağa kalkar.)

SEYİRCİ- Yeter! Yeter be! Kadınlar durun ya! Sakin olun. Bu sahneyi böyle yazmamıştım ben. Yönetmen mi değiştirdi ya! Benim yazdığım oyundaki mahalle böyle değildi. Kabul edemem bunu ben.Asla bu oyun oynanmamalı.

(Seyircilerin arasından bir bayan ayağa kalkar)

BAYAN SEYİRCİ- Ahmet bey evet oynanan oyun sizin yazdıklarınız değil. Ben değiştirdim. Yönetmeni benim oyunun.

AHMET- Siz ne hakla değiştirirsiniz oyunumu ha! Siz nasıl bir sanatçısınız ya?
(Arka sıradaki yönetmenin saçlarına asılır çeker kendine doğru)

YÖNETMEN- Dur be adam! Bırak saçımı. Güvenlik. Yetişin sapık var salonda yetişin.

(Sahnedeki oyuncular iner aşağıya, ışıklar yanar, seyirci koltuğundan birkaç kişi oyun yazarının üzerine atılır ortalık karışır. Ön protokol da ki birçok kişi karışmıştır kavgaya. Sahne ve salon ışıkları kararır. Localar da oturan seyirciler ayağa kalkar alkışlar hep birlikte)

PERDE


Kürşat Ural

"bırak yaşamına şiir girsin"

No comments:

Öne Çıkan Yayın

My Greatest Passions: Literature, Poetry, and Art

  A lthough I am passionate about literature, art, and poetry, my wife is the biggest passion in  my life. In 1994, after I published the st...