9/08/2008

İkiside çıkmış er meydanına...

İkisi de çıkmış er meydanına ve Cazgır (salâvatçı), geleneksel törenlerden sonra pehlivan sofrasını açacaktır. Kulak verip dinleyelim hele:
Allah Allah illallah/Hayırlar gele inşallah/Pirimiz Hamza Pehlivan/Aslımız neslimiz pehlivan/iki yiğit çıkmış meydana/Birbirinden merdane/Biri ak biri kara/ikisinin de zoru para/Alta geldim diye erinme/Üste çıktım diye sevinme/Alta düşersen apış/Üste çıkarsan yapış/Vur sarmayı kündeden at/Gönder Muhammed'e salavat/Seyirttim gittim pınara/Allah, her ikinizin de işini onara....

Ne kadarda günümüze uyuyor değil mi?

Aslında çok söze ne gerek? Cazgırın er meydanındaki bu seslenişi bize apaçık hem tebessüm hem de kim galip gelecek bakalım mı söyletmiyor mu?

Herkes adını ne koyarsa koysun bunun en güzel yanı sonucu. Sonucunda kim galip gelecek?

Başka sorularda elbette akla gelmiyor değil, geliyor tabii. Ama onlar ilgilendirmiyor beni.

Hayal kırıklığına da uğrayabiliriz. Ama bu çekişmeden mizahçılara çok malzeme çıkacağı şimdiden kesin gibi gözüküyor.

Şimdi buradan bir ankette biz açalım isterseniz. Kim galip gelecek? Sayın Erdoğan diyenler evet yazıp 3333’e sayın Doğan diyenler 6666’ya evet yazıp göndersinler.

Çok lafı uzatmadan kısa keseceğim ve Sayın Erdoğan’ın söylediği gibi:

Bizi izlemeye devam edin diyeceğim.

No comments:

Öne Çıkan Yayın

My Greatest Passions: Literature, Poetry, and Art

  A lthough I am passionate about literature, art, and poetry, my wife is the biggest passion in  my life. In 1994, after I published the st...